Thursday 19 September 2013

Angkara leher..

Minggu lepas aku happy tak terkira! Maklumlah cuti 3 hari kan? Boleh la tidur dan bangun lewat sikit.. Hahaha, aku nie bab berangan memang nombor 1! Hidup bajet cam orang bujang, tak hengat laki yang perlu dilayan, dikasi makan, dimanja...Best lelaki yg berstatus suami ni kan? Kalau boleh semua kena jaga dari hujung rambut sampai ke hujung kaki. Kalau begini alamatnya bertambah boroi la insan2 lelaki berstatus suami ni! Pasni berebut2 la lelaki bujang di luar sana nak kahwin dgn harapan dapat wife mithali. Kang dapat wife macam aku, gaya cam orang bujang harapan untuk boroi terus terkubur T_______T. Hahaha. Friendly reminder tak semua lelaki boroi tu bahagia! *Kenyataan yg sungguh sadis!
Untuk hari cuti pertama (Saturday), aku memang kotakannya. Nasib baiklah encik husband da keluar awal nak g class. Maka bertambah la darjah kemalasan aku nak bangun. Jam 10 gitu baru aku terburu2 bangun. Itupun sebab perut lapar, silaka! Hahahaha. Time aku sibuk prepared breakfast aku perasaan leher aku teramat sakit. Nak menoleh kiri kanan, pandang atas bawah sungguh menyakitkan. Ni mesti aku salah tidur nie. Teringat pulak kata2 mama aku. Kalau sakit disebabkan salah tidur, pukul part yang sakit tu dengan bantal. Dengan selaju-lajunya aku makan dan settlekan kerja rumah (sampai baca doa makan pun laju tahap kebulur), dah settle baru aku cuba buat apa yang disarankan tu. Sempat jugak aku call mama, nak tanya macam mana nak pukul leher pakai bantal? Nak pukul kuat ker pelan2? Ooo katanya sedang2. Maka bermula la operasi memukul leher pakai bantal, sungguh epic! Lucu pun ada. Hahaha. Lepas tu aku sambung tidur...bahagia hidup!
Bangun2 jer petang tu, aku ingatkan leher aku da ok da. Rupanya tak lagi! Sia2 jer aku beraksi macam ahli gusti smackdown leher sendiri dengan bantal! Maka bermula la pergerakan robot versi aku. Nak menoleh seluruh badan kena pusing baru boleh. Nak harapkan kepala, alahai leher aku tak berfungsi dgn baik buat masa ni. Selama 3 hari jugak la aku berkeadaan begitu, seksa aku! Yg bestnya aku ada alasan nak bermalas2san lebih daripada biasa. Husband bawa gi swimming aku refused, alasan sakit leher! Even nak drive pun kalau boleh aku nak guna alasan yang sama tapi tak jadi.... bab drive nie aku suka, hahaha! Mungkin disebabkan husband tak puas hati tengok aku yang tetiba 'malas' dengan alasan sakit leher, maka start la dia mempermainkan aku. Dia suka berdiri/berjalan kat belakang aku, lepas tu riuh menyuruh aku menoleh. Aku apalagi, dengan badan sekali pusing menghadap dia. Hahaha... Lepas tu sibuk pulak suruh aku tunduk or pandang atas (mentang2 dia tinggi nun...), pendek kata macam2  la benda dia nak  aku tengok ni tengok itu, check itu ini...hoiiii, jem leher aku! Sehari aku diperlakukan dengan begitu sadis tetiba hari ke 4 tu sakit leher aku da hilang.. Tak terasa langsung! Rupanya apa yg husband dok sibuk suruh itu ini adalah semata2 nak hilangkan sakit tu. Nak tunggu aku buat exercise, sampai hujung tahun la aku bergerak separuh macam robot. Hahaha..
Mr & Mrs Gerald... Huahaha.. Bab bergambar kitaorang tak pro. Hihihi.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.