Friday 6 September 2013

31/8/2013 KUL-BKI

Last week 31/8/2013 aku berkesempatan balik hometown. Dah lama tak sabar nak balik kampung. Tempoh 2 1/2 months terasa sangat panjang. Tambang flight tak menjadi satu masalah bagi aku tapi bab cuti2 nie yang aku kena alert sikit. Kang berabis cuti, tetiba ada benda yang nak sangat guna cuti..habislah! Sebab tu aku catu cuti 20hari aku secara bijaksana! Hehehe.
Actually aku balik Sabah kali nie takde plan nak balik kampung. Sebabnya aku planning nak lepaking dengan teman2 baikku di KK. Yelah, sejak kahwin nie jarang sangat da aku jumpa teman2 baik aku nie. Aku bersosial pun dengan encik husband jer. Walaupun boleh bersosial dengan husband tapi aku berpendapat bhwa seseorang tu walaupun dah berkahwin dia masih perlukan teman2nya. Begitu jugak la dengan aku. Bila aku bagitau encik suami pasal benda nie, dia sungguh memahami dan izinkan aku pergi. Siap beli tiket flight bagai, that's y la aku sangat sayang dengan dia ni. Orang kata harus ada give and take. Huahaha. Di samping tu aku tak lupa jugak inform family kat kampung. Yelah, ramai jer saudara yg stay kat KK tu. Kang keluar cerita tak best pulak. Bagus aku terus terang, aku nak lepak di KK bajet orang bujang! Hahaha. Ohmaigad, my mum & sis are very sporting habis.. Thanks a lot lalink!
Sampai2 je kat KKIA1, aku terus ambil cab ke Hotel Tang Dynasty. Walaupun jarak dalam lebih kurang 15mins jer tapi charge yang dikenakan boleh tahan jugak. RM30 gitu! Tapi aku takde la merungut sebab yang penting aku selamat sampai. Pakcik supir tu pun nampak okey, sopan jer. Siap angkat beg aku lagi! Yelaaa, zaman sekarang susah nak trust orang. Hahaha, negative sungguh aku ni..macam tahap paranoid dah! Hahaha. 
Teman baikku Evelyn da sedia menunggu kat hotel. Tapi disebabkan dia pakai cermin mata, aku langsung tak kenal dia. Siap nak telefon lagi padahal dia ada kat depan mata jer. Bila kena tepuk, omg engkau rupanya! Hahaha. Keluar lunch together sambil menunggu teman sorang @ Usis lagi. Baru otw katanya!
Malam tu berjalan lagi mencari makanan. Aku nak Sabahan food tu jer! Maka ke hulu ke hilir la kami mencari port yang best. Nasib baik la anak buah Usis jadi land pilot. Kalau jalan kaki alamatnya hangkangla kaki kitaorg. Akhirnya kitaorang landing di SugarBun Cafe @ Gaya Street KK. Siap ada live band, kelas engkau makan sambil dihiburkan dengan lagu2 yang best2 :)
Usis, Evelyn and me. Sila abaikan cahaya atas kepala aku tu! Saja2 penyeri muka. Hahaha..
Menu aku malam tu. Ntah apa namanya tapi memang umpphhh walaupun simple! Harga RM12.90 gitu. Bolehla..
Selesai makan, tiba la masa nak mencari agenda lain. Betul la memang agak bersemangat bila perut dah kenyang. Mata pun segar jer...
*Jom kita mencari agenda baru....


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.