Tuesday 18 June 2013

Madame Tussauds Amsterdam

Melawat Madame Tussauds di Amsterdam memang satu pengalaman yang paling seronok. Selama ini aku ingatkan museum ni hanya terdapat di London or US. Rupa2nya Holland juga mempunyai museum ini. Ya ampun, jakunnya aku! Dengar kata koleksi patung yg dimiliki oleh Madame Tussauds di sini lebih banyak berbanding di London. Teruja ai..biarpun bayaran agak mahal (15euro p/p) tp kira berbaloi la juga. At least adalah modal nak cerita kat family. Hehehe.. Aku tak nak ulas banyak2, biar la picture pula yg berbicara. Ewaa...Jumm!!

The Pope, i love him the most! God bless :) *Tetiba pula aku jadi alim..hikhik
Aku dengan Queen Beatrix. Populariti dia kurang sikit drpd Queen Elizabeth tp dia adalah ketua pemerintah kerajaan Netherlands.
Husband dengan ayahanda..opps, Nelson Mandela!
Serius aku tak kenal sapa pula celebriti ini. Husband sanggup berbaris nak ambil gambar. Ok fine, aku memang buta pasal retis2 ni. Holaa..
Nicolas Cage (Pelakon Ghost Rider) tu.. Macho kan? 
Aku lupa nama dia ni, gorgeous sungguh!
Bisa menghuru-harakan majlis anda. Berminat sila dail 994..
Sila abaikan gaya aku yg nak bersumazau tu. Tunggu Spiderman dtg rescue!
Hmmm, ai doubt. Larat ke Spiderman nak angkat laki aku ni? 
Aku geram tul budak yg enter frame ni. Org da ckp excuse me tak pandai lari2. Huh! Lucky awesome jg la pic yg ni kn? Ok ai maafkan u..
Albert Einstein. Tak patut tul drg buat patung dia dgn muka sedih je..
Pelakon James Bond. Husband tak suka, terlalu control macho dia kata. Control ke tak control, meh ambil camera ni & snap pic aku..Miahaha..
Ai dgn Oprah.. Tapi nampak sangat macam patung lilin yg ni. Silap adunan kot..takpe, kita ambil pic juga. Kat Malaysia takde ni.
Aku kata Josh Duhamel (pelakon transformers) tapi husband kata bukan. Ai tak peduli, aku nak ambil gambar jugak. Hahaha..
Yang ni dari jauh husband da berlari2 nak berdiri kat situ. Dia nak ambil picture sebelum ada yg p enter frame. Kang tak cantik gambar dia dgn The Beatles ni. 
John F. Kennedy was the 35th President of the United States, serving from 1961 until his death in 1963. Yeaa, aku tak salah kali ni. I love history..*jumping story pula.
George W. Bush was the 43rd U.S President. Obama pula? 
Mahatma Ghandi dengan Dalai Lama. Aku suka keperibadian dorang nie..
Ewwww...Madonna? Nevermind you guys carry on. Aku blah dulu..
Elvis Presly..silakan bersyair cik abang!
Opps, cukup2 la. Sebenarnya masih banyak lg picture as Micheal Jackson, Justin Bieber, David Beckham etc tapi aku tak larat nak upload da semua. Rasa2 korang Malaysia nak ke buka museum macam ni? Kalau ada tak payah la terbang jauh2 kn? Boleh je naik ktm ke, lrt ke. Tapi nampak gayanya kita still kena terbang jauh juga la if nak tgk patung2 yg awesome ni. Pandai tul org buat ni. Aku kalau ada bakat pn nak buat juga. At least patung sendiri pun boleh la. If buruk pun tak jadi hal, sendiri buat kan? Hahaha
*Have a good day everyone..bye!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.