Tuesday 11 June 2013

Jum kita membaca

Aku jenis dari dulu pantang nampak buku. Kalau rasa ada benda yang menarik dalam buku ke, majalah ke, apa2 la..pasti aku tak berfikir panjang nak spend duit utk beli! Memang ulat buku. Kecil2 dulu minat sgt dengan cerita Cinderella, Rapunzel, Snow White etc. Kat sekolah dulu aku selalu masuk library. Rak pertama yang aku cari ialah cerita pasal puteri2 ni la. Tak kisah la buku tu bahasa ke BI. Faham tak faham BI janji ada picture..aku tak kisah. Page demi page aku selak.. Langsung xde lompat2! Yg ketara addict aku time tu ialah aku siap ada 1 buku yg penuh dengan nama puteri2 yg aku baca dalam buku tu. Macam2 versi nama janji ada pangkal nama puteri. Aku tak ingat da mana aku letak buku tu. Berpuluh tahun lepas boleh bertahan ke? Sure lipas dah makan..Hahaha.
Masuk umur remaja, aku da x main da dgn buku cerita puteri2 ni. Sebab tu buku senarai nama puteri aku tu aku main lambung2 je. Ntah, dah masuk jamban kot sbb tu x dpt cari. Btw time tu aku start da baca novel2 cinta. Banyak novel aku kat rumah. Yg plg aku ulang2 baca ialah Ombak Rindu. Alaaa, yg Aaron Aziz & Maya Karin berlakon tu. Tp aku tak tgk pn filem tu, aku tgk trailer mcm tak best je. Haaa, blh mcm tu?! Aku kalau da start baca novel cinta, orang lain macam da tak wujud. Serius kau! If kalau da kebakaran pn aku sure x sedar, seolah2 aku da masuk dlm dunia buku novel tu.. Tu bukan aku yg ckp, member aku yg ckp! Hahaha. Sehari kalau aku off duty, aku blh habis baca 2,3 novel sekaligus. Serius nak mampus membaca pasal cinta2 ni. Hahaha. Tapi lama kelamaan mcm bosan pula asyik baca novel cinta je. Aku rasa dlm otak aku time tu pasal cerita cinta je. Hariz, Izzah, Mila, Farah Diba, Daniel, Pak cik Taha, Akmal...ntah apa2 ntah nama dalam novel tu. Aku malas nak ingat da. 
Bila da masuk umur2 senja ni..opps! umur matang ni, aku try pula baca majalah2 terutama majalah Mingguan Wanita. Majalah Mangga aku tak main ye! Haha. Banyak juga info best dari majalah ni tp sekejap je aku addict dgn majalah ni. Lps tu start mencari bahan bacaan yg plg umpphh! Setahun 2 ni aku da jumpa bahan bacaan yg paling aku minat. Kalau bukan buku motivasi, aku pasti memilih majalah NG ni. Aku suka sgt dgn majalah ni. Mcm2 info yg aku blh dpt walaupun bukan berkisar dgn dunia fesyen or yg sewaktu dgnnya. Ramai juga kot yg suka majalah ni. Kalau kat ofs selalunya aku selalu pinjam dr library. Tak perlu pn keluar duit nak membeli..oo sukanya aku!

Korang rasa ok tak majalah kegemaran aku ni? Rugi tak baca majalah ni kau..

*tak sabar next month punya keluaran...

 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.