Monday 10 June 2013

Diet oh diet..

Alkisahnya ketua aku kat ofis tanya either aku nak ikut ke tak kursus fire fighting tu sok (hari ni). Byk jga la info dia bg. Kenderaan disediakan, pakai pakaian sukan..bla bla bla. Tapi belum sempat aku menjawab, tiba-tiba... 'eee, tak payah la j**** ikut. Awak kan pregnant? Tak boleh2..' Lepas tu dia berlalu cari next peserta. Aku yg ditinggalkan terkebil2 and tertanya2. Bila masa pula aku pregnant? Aku pegang2 badan aku cam normal ja. Selera aku memang agak membimbangkan akhir2 ni. Asyik nak makan je. Lepas breakfast jam 800am, sambung mengunyah jam 10am, lunch 1215pm, sambung lg 430pm. Tp in between tu mulut aku tetap mengunyah tak henti2. Lagak macam kebuluran ja. Lepas tu on d way back, da tanam dalam hati. Tak nak makan malam. Tp bila tgk husband makan laju je aku mengorder. Huuu, betapa rapuhnya aku dek selera yg malab alab. Eeee..korang faham tak? Hahaha..*berkobar2 (maksudnya)
Kalau da selera tahap macam tu, takpela juga kalau rajin bersenam. Berjalan or berlari 30mins atas treadmill pn da kira ok. Paling koman pn berenang2 dlm swimming pool pn da kira ok. Walaupun tak terrer berenang macam Pandelela Rinong tu. Hoho.. Tapi aku ni jenis sampai rumah je badan trs terbang atas sofa, layan movie! Kalau movie tak best, mandi and terus tidur. Amboii, kelas hidup aku! Senang lenang nampak.. Hahaha.
So bila dgr ketua ckp macam tu terdetik la hati ni nak timbang berat badan. Mak aiii..naik 3kg! Aku tepuk dahi terus. Terbayang2 la lemak dalam kepala aku ni..eeee, geleng kepala! Hmmm, sekali lagi aku tanam azam nak diet dalam diri! Baru sehari so belum start lg nak berdiet.. Maybe dalam minggu ni la kot! Hahaha..semangat aku! Harap2 bukan la hangat2 tahi ayam. Malu la aku dengan niece aku nanti. Dia baru 6 tahun tapi da pandai a.k.a faham pasal diet2 ni. Sampai tak nak makan semata2 nak diet. Entah nak diet apa bendanya umur baru 6 tahun. Bila ditanya dari mana dapat tau pasal diet ni.. jwpn dia senang je, cartoon cockroach tuu! Eiii, cockroach pula tu..
Nak ke slim world pn rasanya tinggal angan2 je kot. Tak mampu la katakan. Nak tunggu duit berkepuk tak tau bilanya blh terjadi. Minta sponsor..ee adakah yg nak sponsor retis macam ai ni? Hahaha..perasan sungguh nak jadi retis. Kikiki. Ok baikla aku tunggu je la laki aku sponsor. Kalau badan aku dah jadi 34'24'36' korang telan air liur je la nanti. Hahaha. Ok bai.
*menguruskan badan secara tradisional lagi selamat daripada...ee korang sambung la sendiri. Bye!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.