Wednesday 26 June 2013

Haze

Teruknya jerebu sekarang ni yer? Takut aku.. Nak keluar rumah pun mcm  berfikir 2,3 kali lg. Tapi nak tak nak kena kluar juga. Yelah nak pergi kerja kan. Makanya pakai mask je la jawabnya. Memula husband refused nak pakai, konon tak jantan la kalau ada mask tu kat muka. Aku jawab, jantan lg ke kalau sakit nanti? If masuk hospital, title jantan tu blh tolong ke? Aku da geram tahap dewa. Dlm keadaan mcm ni pun masi dok fikir jantan tak jantan, huh! Aku pula mmg tak kisah, siap cari mask kaler pink lg. Nasib baik takde jual. Haha, kalau ada lagi la husband xnak jalan bersama. Kalau ye pun, 4 batu jauhnya dr aku. Haha, minah ni! Hahaha
Aku x boleh imagine mcm mana teruknya jerebu kat Indonesia. Maybe lagi teruk dari ini kot. Eee, geleng kepala aku terus! Family kat Singapore pun tak tahan, suma lari p Melaka. Tapi yg kesiannya Melaka pun jerebu juga. Alalala..sabar je la kita. Bak kata  TS P.Ramlee dugaaaaan. Dalam keadaan mcm ni, langkah2 keselamatan kena la diambil. Jangan da sakit baru nak amalkan langkah2 tersebut. Susah aa mcm tu.. Langkah2 keselamatan ni korang boleh rujuk di sini  . Hehe, aku malas nak copy paste sekarang nie. Hahaha..
nie aku ambil di beranda rumah aku kat sunway. Tgk tu blok di depan macam da samar2 da..
Macam sesak nafas aku tgk jerebu tebal mcm ni..ngeri!
Biasanya bangunan Sunway Pyramid dari sini clear je. Tapi musim jerebu ni langsung tak nampak.
Haaa, bahaya tak bahaya jerebu nie. Boleh merosakkan sistem pernafasan kita. Silap2...ee, tak nak la aku lebih2. Sendiri mau ingat la. Dah la hujan liat nak turun. Panas gilaaa bumi ni..
Update: Yehaaa, hujan da turun. Gila lebat macam taufan pulak. Pokok2 byk yg tumbang, pasu bunga yg berat2 boleh terbang, pecah..gerun pulak aku tgk! Drive balik ari tu semua org pasang double signal. Yg naik motor ramai yg berhenti bawah jambatan. Kang terbang pulak kalau paksa jalan dalam hujan & ribut yg kuat. Btw, thanks God for everything. Semua yg terjadi ada reasonnya yg tersendiri. Itu pasti. So berhenti mengeluh & bersyukur la. Ta..ta..ta..bye!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.