Wednesday 12 June 2013

Keukenhof Holland..macam2!

Hujung bulan April hingga awal bulan Mei lalu kita orang berkesempatan untuk holiday. Holiday2 mcm ni memang dah menjadi 1 aktiviti wajib bagi aku & husband. 1st year marriage kami pilih Sydney. So kali ni kita pilih Amsterdam, Holland. Kebetulan pula musim bunga. Da terbayang2 dlm kpala bunga tulip, mesti cantik! 27 April kitaorg berlepas jam 11mlm. Husband da awal2 inform yg perjalanan dlm masa 12jam. Terbeliak juga bila dgr 12 jam tu, lama bebenar nak sampai! Siap urusan imigresen, sampai la masa nak boarding. Ramai gila org, flight full! Hadooo..nasib baik dapat seat depan (xde seat kat dpn kitaorg). So, luas sikit la. Adalah space utk regang2 badan. Yg kesiannya hubby aku la. Da la jenis besar..oppps! Nasib baik la dpt seat ok sikit. Nak menunggu 12jam tu mmg penat. Nak tidur pn tidur2 ayam je. Segar je mata ni, tak nak pejam. Nak je aku salutape, hampeh!
Tepat2 6.30am (beza time 6jam lewat dr masa Malaysia), kitaorg selamat landing, smooth je! Takde henjut2 mcm gravel tu. Ikut schedule yg kmi buat we are supposed to go to Weesp tapi terlalu awal la pula. So kawan husband (Mr. Wilfred dr Amsterdam) suggest kitaorg pergi Keukenhof Holland. Alaaa, taman bunga tulip yg femes tu. Blm pn husband setuju, aku da melompat riang! Eee..tak senonoh tul aku kat tmpt org. Husband senyum je, alaa..dia faham la tu. Aku da 2000x remind dia pasal bunga tulip ni. Hahaha..disebabkan aku pakai heels kwn husband advise aku tuk tukar either pakai kasut ke but ke. Memula aku kata its okay. Konon tahan la dgn cuaca sejuk. Pastu husband pula suru aku tukar, dgn mulut itik aku tukar p but. Oya bayaran yg dikenakan 50euro utk 2 org sekali dgn canal cruise. Hmmm, lbh kurang RM205 la mcm tu. Canal cruise tu anytime buli buat kat Amsterdam city centre. Aku kata mahal tp husband suh diam. Da namanya holiday, kena la spend duit! Aku angguk je. Haha. Keluar je dari airport ke van yg bawa kitaorg...naaa, sejuk gila! Nak je aku potong barisan, nak naik dlu tp org Holland ni berdisplin. So aku tahan je la. Driver tu ckp cuaca 7 darjah celcius. Hadoo..mengigil2 aku time tu. Aku ingat boleh la menempel kat husband dlm van tp harapan ku hancurrrrr..Dia duduk depan, aku pula kat belakang. Apa boleh buat, kitorg la plg belakang naik van.
Jum kita tgk pic2 yg aku sempat snap kat Keukenhof. Aku sepanjang hari menggigil kesejukan. Siap menempel dgn husband pn tak jalan juga. Minum kopi bagai pn tak juga rasa panas. Memang teramat sejuk la bagi aku. Nama je aku ni org gunung. Haha..

Kitaorg dgn kwn husband, Mr. Wilfred. Thanks for helping us :)
Tengah2 yg blank xde color tu rasanya baru kena tuai kot.. Sayang tak sempat ambil pic! 
Husband yg excited naik keta basikal. Hahaha..



Sweet tak dorang? Hahaha..aku lah yg plg giat nak ambil pic dorang ni. Jeles? Ooo tidak..i am not a jealousy person :)


Yeaaa, aku pn took pic with her juga tp pindik sgt aku ni yerkkk? Hahaha..sob sob.
Ni la kejadian bila cuaca trlampau sejuk. Hahaha..
Kasut paling manang. Hahaha..
Cukup2 la pic ni. Byk sgt pula aku rasa. Dah la tak sempat nak buat watermark. Jgn ja da orang curik ok la.. Mesti korang tertanya napa pic husband seketul 2 je? Sebabnya dia x suka compare dgn aku, kalau aku nak ja bawa DSLR. Lagi puas nak tunjuk skill taking pic tp yalah benda tu masih kat kedai lg. Belum ada peruntukan dowh. Tunggu la dalam masa...aku pn tak sure! Hahaha..

*tak sabar nak tunggu next holiday dari husband, feeling excited! Bye..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.