Wednesday 10 October 2012

~ Oo mama ku..

On d way home semalam aku tak sempat pun call my mama. Husband sebelah riuh bercerita pasal keadaan kat ofis dia. Mulanya aku masih mendengar n menjawab lagi. Tapi hujan lebat membuatkan mata aku berat sangat2. Sian husband aku, boleh2 aku tidur kat sebelah! Rasanya dia geram kat aku, dia drive laju. Selalu sampai rumah 7.15 or 7.30pm. Tp semlm 7.03pm da terpacak kat car park! Erkk..terpinga2 aku time dikejutkan. Aku tidur mati rupanya... 

Semalam kami decided masak dinner. Kepakaran ku masak nasi dengan goreng telur dadar je. So, awal2 aku da siap. Lepas tu turn husband pula nak masak. Dia suruh aku mandi dulu. Da siap aku layan tv kejap. Sambil menunggu tu aku grab hp and start call mama. Aku baru nak cakap 'hello'.. aku da diterjah 'jd macam mana?'. Soalan maut mama aku. Aku dalam mood terkejut dengan relaxnya menjawap 'emmm, xda apa2 ma. Ni perubahan horman kali'. Hmmmm...diam. Takda bunyi dari talian hujung sana. Lama jg aku tunggu. 'Oooo..blm da rezeki la tu. Sabar ja ya. Tapi jangan stop berusaha tau'... Akhirnya berbunyi juga mama aku. Ingatkan da frust menonggeng taknak cakap dengan aku da. Tapi ayat akhir dia tuu memang tak boleh blah. Siap suruh aku berusaha? Kelakar la mama ni. 'Baik la ma.. akan diusahakan'. Dalam hati berusaha macam mana lg? Tapi aku think positive je.. Rezeki belum sampai. Lama juga aku layan mama semalam. Husband da siap masak baru aku hang up telefon. Kalau tak sampai esok pagi tak abis cerita. Haha

Haaa..nanti aku cerita pasal mama aku ya. Mama aku ni dari kami kecil lg da treat kami macam kawan. Takde terpekik2, menjerit2 marahkan anak. Kalau kami buat salah dia tak ringan tangan memukul. Tegas memang tapi dia cukup berdiplomasi dalam soal mengajar anak. Kami bertiga boleh tahan nakal tapi xda la sampai menyusahkan orang. Sebab tu kami suma macam anak mama! 

Aku teringin juga nak jadi macam mama aku. Aku suka cara dia! Haaa, ni dia. Puji mama sendiri! Hahaha..








0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.