Wednesday 3 October 2012

~ Bajet 2013

Bajet 2013 da lama berlalu.. tapi baru ni aku nak bercakap pasal bajet ni. Aku memang xde mendengar pun that time. Tak concentrate pun pasal sibuk nak abis kan mee hoon. Hahaha..sempat lg yu! Da abis mee hoon tu ada juga pasang telinga tapi...suma aku dgr pasal tentera dgn polis je! Aaaa..bosanlah. Terus aku chow tak toleh belakang.. Hahaha

Lepas tuu sibuk pula mengintai kat fb, nak tau pa kata teman2 pasal bajet ni. Waaa...bukan kemain lagi. Ade yg setuju, ada yang tak... yang nak lebih pun ada! Tetiba husband tanya aku. 'eee..awak, best la korang. dpt sebulan setengah bonus!'. Ting tong....otak ku da busy mengakulator. Plus, minus this, plus this...bla bla.... Senyum ke telinga c kawan! Tapi aku bukan jenis puas hati. Sampai ofis aku dgr la pula colleague berckp pasal ni. Then i got it! Actually..bonus tu campur segala da yg kita terima last August punya. So plus half month for next Dec & Jan next year.. jd la sebulan setengah! Cehhhhh.. melayang angan ku! Hahaha...Btw i still appreciated it! Thanks anyway to PM..

Okay, so i tot pasal bonus da abis. Aku tak nak fikir da. Bonus came in d right time for me. I need it urgently so let's wait for that time coming! After my class last week, my husband opened his story. Mentua aku excited gak dengar bajet ni lelebih aku yg dapat bonus ni. So what do u think? Maybe i have to spent a bit for my in law's family. I don't mind actually, only thing i have to make sure my majlis will success. After all then we will talk about dinner together. Maybe Christmas time!

Apa2 pun bagi aku bonus ni adalah satu penghargaan buat gov staff. Walaupun kadang aku fikir tak semua layak dapat bonus ni! Bonus nak tapi kerja tak! Menyusahkan orang lain adalah.. Apa2 la yg penting aku rasa aku layak. Haha.. 

Tepuk dada tanya selera... 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.