Wednesday 24 July 2013

Selamat Hari Raya in advance

Walaupun aku tak celebrate raya namun terasa juga tempias kemeriahannya. Lagi sekarang bulan puasa, bazar ramadhan ada di mana2 tp sedihnya aku belum berpeluang untuk singgah. Tak menyempat sebab balik dari ofis selalunya lewat. Kena lagi traffic jammed sampai rumah pun almost 830pm. Klu awal pun memang tak lari dari dekat2 jam 8pm macam tu. Sebab tu aku jarang memasak dinner, lg pun tak bagus dinner lewat sangat. Kalau ada pembantu lain cerita la. Sampai rumah tinggal makan & tidur je! Angan2, poor me! 
Anyway bukan pasal maid aku nak cerita nie. Sekarang kan fasting month, aku teringat la jiran kitaorang dari Maldives. Dorang 1 family menyewa unit di depan kami. Everyday without failed, bell rumah kitaorang pasti berbunyi lepas time berbuka. Dia hantar makanan, macam2 pula tu and kebanyakkan menunya adalah dari Maldives. Tau tak kat mana Maldives tu? Negara yg terdiri dari pulau2 tu. Orang kata beachnya awesome!
Jiran kitaorg ni memang tak sombong. Knowing them for almost 2 years memang sporting habis. Time Christmas, turn kita pula invited dorang pi rumah okey je dorang. Seronok tengok dorang datang.
Time raya pula, kitaorang memang tak menang tangan nak memenuhi undangan raya open house kawan2. Selama cuti raya tu, ke hulu ke hilir je la keja kami. Jimat beras aku 2,3 hari..hahaha! Anyway memang best sangat nak pergi beraya ni.. Dapat makan makanan yang sedap2 & macam2 jenis. Kuih & biskut pula macam2 warna. Aku ni asal nampak warna cantik sikit mesti aku nak rasa sebab nampak sedap, hihi. Husband kata aku ni macam budak2. Hoiiii, sedap je panggil aku macam budak! Dia pun sama jer, kalau da jumpa makanan  & berborak dgn kawan terus lupa bini.. Bini hilang pun tak perasan, jumpa2 jer aku da riuh bercerita dengan tetamu lain. Bangga pun ada sebab aku siap pakai baju kurung..hahaha!
Kali ni kalau ada invitation raya, aku make sure no ponteng2. Aku akan pergi jugak.. Time takde rakyat ni la masa paling sesuai nak ke hulu ke hilir dgn en suami. Kang ada rakyat, terheret sama pula..kesian!
Hmmm, teringat Mr Rashid & family kat Maldives..rindu pulak dengan spaghetti dorang yang paling sedap aku makan. Aku bukannya pengemar spaghetti tapi boleh pulak aku habiskan spaghetti yang dorang bagi. Memang marvellous..nyum sedap! Kalau boleh aku nak minta 2nd round tp aku sedar diri. Hmmm..
Tahun nie, aku rasa nak buat Christmas open house kat Sabah. Tapi kena tengok time & keadaan juga. Kalau tak pun, aku akan rumambai tahun ni..yeahh, tak sabar aku!
*Anyaway Selamat Hari Raya in advance... Selamat berpuasa!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.