Tuesday 9 July 2013

Sekiranya anda kehilangan pen...


Aku ni jenis suka godek2 status fb yg best nak baca. Hari nie aku terjumpa 1 lg. Memang agak kelakar tp kalau fikir dalam2 ada betulnya jugak. Mari kita baca ramai2. Alif ba ta...opsss, terkeluar landasan la pulak! Kena la gustan balik..jum!
Lost your pen-no pen
No pen-no notes
No notes-no study
No study-fail
Fail-no diploma
No diploma-no work
No work-no money
No money-no food
No food-skinny
Skinny-ugly
Ugly-no love
No love-no marriage
No marriage-no children
No children-alone
Alone-depression
Depression-sickness
Sickness-DEATH
Lesson: Dont't lose your pen, you will die! 
Haaa, kan apa aku cakap betul2 belaka. Ada pengajaran engkau! Sebab tu aku taubat nak jaga pen aku walaupun berharga cikai2 rm0.70 je. Kang hilang..tak pasal2 pula aku meredah tangga2 yg dinyatakan tu nanti...ee?? Walau mcm mana pun aku kena terapkan juga la nilai2 murni menghargai pen ni dlm diri anak2 aku nanti. Kalau degil jg, siap la. Aku akan suruh dia buat karangan 'Aku sebatang pen'. Nak tengok juga mcm mana ceritanya tang pen2 bagai ni. Hahaha
Sebahagian drpd harta karun aku di ofis. Mesti kena letak nama kalau tak memang selalu lesap..
*aku nak sambung ayat paling last tu. Death-heaven/hell...ke macam mana? Ok babai!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.