Tuesday 11 December 2012

~Oh My Gigi (Part 2)


Aku da geram tahap dewa dengan sakit gigi aku ni. Keja pun tak lalu je. Yelah tak boleh gerak sangat. Gerak sikit pun da sakit mencucuk. Sakit dowwhhh! Sebab tak tahan aku pun godek2 la tips2 penjagaan gigi ni kat google. Kot2 penjagaan yang aku amalkan selama ni tak betul. Nak juga tau tang mana silapnya. Common, kita tengok petua2 yang aku dapat. Sebenarnya banyak tapi tak larat copy@paste banyak2. Kesihatan tak mengizinkan la katakan. Huhu....

1. Memflos gigi sebelum memberus
2. Berus gigi dua kali sehari

3. Gunakan berus gigi yang betul

4. Dapatkan pemeriksaan gigi dua kali setahun

5. Kunjungi doktor gigi anda sebelum mengandung
6. Berhenti merokok
7. Kurangkan minuman bergas, kopi dan alkohol
8. Tingkatkan pengambilan kalsium
9. Amalkan pengambilan vitamin C dan D
10. Tidur sekurang-kurangnya lapan jam setiap malam

Okay, da dapat da tips2 penjagaan gigi ni. So mana-mana yang takde dalam rejim penjagaan sebelum ni akan dipratikkan tidak lama lagi. Tapi kalau da sakit ni, alamatnya aku kena jumpa dentist lagi la. Nak suruh dia repair mana-mana yang patut. Lepas tu baru mulakan rejim penjagaan gigi yang baru dan betul. Yayyyy!! 

Good luck to myself :) haha...
Aku wish gigi aku akan jadi macam yang ni. Nampak sihat dan montel jee.. Senyum pun takde agak2 da. Hahaha

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.