Sunday 20 January 2013

~MC, MC....

Aku sebenarnya da 2hari tak sihat. Asyik batuk, suhu badan tak menentu dan dada sakit tiap kali batuk. Adoii, macam2 la penyakit sekarang ni. Tapi yang bestnya tentang aku ni, selagi boleh bertahan aku akan sedaya upaya lawan penyakit tu. Kalau layan nanti melarat la jadinya. Sudahnya terperuk atas katil, aa tak hingin aku! 

Malam tadi husband bawa aku ke klinik, risau agaknya dia nampak aku tak tidur. Asyik batuk jee. Sampai klinik, doktor beritahu tekak aku da merah. Suhu badan still ok tp macam2 la pantang larangnya bila da badan tak sihat. Aku angguk2 je, tak ambil port sangat sebab ngantuk. Haha. Lepas tu doktor tu pun cakap kat aku 'u have to rest tmrw. nanti i sign mc letter for u'. Aku yang mengantuk tadi tiba2 segar. 'No, no doctor. I have to work tmrw. No worries, am okay. Btw thanks for your concern'. Laju je aku menjawap. Doktor tu pandang aku semacam je. Heran agaknya. Yelah, dibagi mc tak nak, bila tak patut mc nak mc pula. Macam tahu2 je, hahaha. Tapi seriously aku bukan jenis macam tu yaa. 

Kat kereta, husband sibuk nak tahu. Aku tak nak dia ikut aku ke bilik doktor kali ni. So dia memang tak tau pa yang terjadi between me & d doctor. Selesai mengexplain panjang lebar tiba la masa utk dengar feedback dari husband aku pula. Satu benda je keluar dari mulut dia, 'she didn't gave u mc for tmrw?' Aku tengok dia macam tak puas hati je. Aku pun explain more lg pasal mc2 ni. Terkejut badak dia bila tau aku refused utk mc. Hrmmm, da lagi rupanya spesis manusia macam aku kat dunia ni. Beruntung la office da staff macam aku. Huahaha 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.