Thursday 13 February 2014

Pembuka bicara

Diam tak diam, da masuk pertengahan bulan Feb rupanya. Cepat bebenar masa ni berlalu yerkk. Aku tak sempat pun menulis entri untuk bulan Jan, tup tup dah penghujung bulan Feb. Alamatnya semakin cepat la umur aku ni meningkat. Naik, naik, naik..sangat pantas tapi turunya tak pernah! Dan mustahil utk berlaku. Huahahaha. 
Coming back to here, kekangan masa adalah penyebab sebenar aku nie tak sempat nak meng'update blog ni. Bagi sesetangah orang, awal tahun masih relax lagi tapi aku masuk2 office jer....zaaaassssssssss, keja bertimbun menunggu! Partition aku yg sedia sempit tu makin sempit rasanya. Ikutkan hati hari nie jugak aku nak submit permohonan pencen. Tak sabar nak pencen oii! Hahaha, tak sedar diri betul aku ni. Keja baru setahun dua tp lagak macam nak mengalahkan makcik2 yang dah nak sampai umur pencen. Dorang nie lagi la liat nak pencen. Semangat nak keja! Patutnya aku kena belajar dari dorang nie macam mana nak bersabar. Tp kadang2 ada juga di kalangan mereka ni, kalu ikut pekeliling (pekeliling la sangat..hahaha) patut boleh pencen atas kesihatan tak mengizinkan. Buat kerja pun dah takde produktiviti disebabkan masalah tersebut. Malah keja pulak banyak yang dicover oleh staff lain yg lebih muda. Bukan kah itu da menyusahkan sebenarnya dalam erti kata lain? Tak per la mak cik. Takan nak tunggu jugak umur 60thn baru nak pencen tp in the same time buat keja memang tak larat? Duit pencen kan kompom masuk tiap bulan. Anak2 muda yg still menganggur di luar sana boleh la apply jawatan tu. 
Haaaaaa, start da aku membebel. Hahaha. Takper nie pembuka kata jer since da lama sangat aku tak jenguk blog ni. 
Harap2 lepas ni aku mampu merajinkan diri untuk meng'update blog ni. Slowy2. 
See yaaaa....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.