Tuesday 18 February 2014

1st Day-London

Yeaaahhhh, akhirnya aku sampai jugak kat sini. Kota London yang teringin sangat aku nak jejak! Ikutkan hati muda aku dulu, nak sangat aku keja kat sini! Hahaha..ada hati. Speaking pun merangkak2, belum g interview awal2 dah kena reject, tak gitu? Sebab tu la aku jadi kuli jer. Sob..sob..sob..
Memang aku kena akui, melihat kepada cara2 hidup orang London nie rasanya aku boleh survive kot! Lupakan sebentar pasal nasi. Hahaha. Penduduknya peramah, sedikit sebanyak memudahkan perjalanan kitaorang. Tanya direction ringan jer mulut bagi explain. Go straight, turn left, turn right..bla...bla.. Ikut jer confirm sampai destinasi! Kalau tak nak menyusahkan boleh jer turn on waze. Pergi la ke mana-mana, pasti tak sesat! Tapi ada kemungkinan tempat yang dekat pun boleh jadi jauh. Waze kan suka bagi jalan jauh2 padahal tempat yang kita nak pergi tu depan mata jer! Da tawaf satu London rupanya tempat tu dekat2 situ jer.. Hahaha. Tapi the problem is bukan senang nak dapat line wifi kat sini. Wifi free memang jarang jumpa la. Aku di Malaysia online 24 jam, tetiba tak boleh online kat sana terus aku mati kutu! Nak turn on packet data tapi memikirkan bil yang pasti melambung2, aku cuba tabahkan hati! Seksa oiiii nak tabah2 nie! Lepas tu kat hotel pulak kena bayar 1pound utk 20minit. Tak mampu tapi aku tutup mata jer bagi 1pound tu semata2 nak update status 'after 13hours of long journey, finally i safely arrived here in London. Thanks God'. Hahaha... Poyo tak ingat status fb aku! Takde niat lain pun, just nak inform family jer. Telefon kang bil pasti melambung2. Tak mampu!
Jum kita layan pic yang sempat aku snap hari tu. Aku sebenarnya tak reti nak bergambar2 nie. Kalau ada kawan sekepala baru la gediks tu keluar. Kali ni ala2 holy. Hahaha..
 Tempat tinggal aku sepanjang 5 hari kat London. St. Giles Heathrow. Area Hounslow. Kalau ada kawan2 nak ke London aku recommend hotel nie. Memang ok. Semuanya dekat!
Lepas check in terus pergi shopping. Item utama yang kitaorang cari Mineral Water & Bun. Shopping kat ASDA. Kalau korang nak tau ASDA ni macam Giant kat Malaysia. Barang murah tapi berkualiti. Sebab tu hari2 tempat ni macam berpesta jer sebab ramai sangat orang shopping. Walking distance jer dari hotel kitaorang, lebih kurang 10 minit cam tu. Tapi tak rasa sebab cuaca time tu 7 degrees. Memang tak berpeluh la! Hehehe

Ok, itu saja la aku nak share hari nie. Kita continue dalam next entry.. Babai!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.