Sunday 11 November 2012

~ Oral Presentation

Hmmm, lama sangat da tak jenguk blog ni. Aku rasa 24 jam tuu tak cukup untuk aku untuk selesaikan semua benda yang aku nak buat.. Apa boleh buat, buat je yang termampu.

Haa, hari ni aku da story nak share kat korang. Hari Sabtu lepas kita orang da oral presentation kat class. Honestly i tell u alls, aku memang suka oral speaking. Tak caya try tanya kat geng2 keras aku. Aku memang jenis suka bercakap kat depan. Kalau kursus and group kena present normally i will be the presenter. Sometimes aku yang jadi volunter. Haaa, kelas kau! Tapi dengan syarat, don't simply interrupt me  while aku tengah semangat nak present. Kalau nak tanya sebab tak faham ke, i will be fine tapi kalau menyampuk dengan cara bambuu2 tuu aku memang tak suka! 

Dijadikan cerita, hari tu aku jadi 2nd presenter. Aku nervous sikit tp aku manage to handle my feeling. Presentation tuu memang all in English tapi aku confident juga sebab aku memang english speaking hari2 except kat office and on the phone with my family. That means aku berckp 3 languages in a 1 day. Kalau ada slang Sabah tuu biasa la sebab aku memang Sabahan. No doubt at all! hikhikhik.. So, bila aku start my presentation still ok lagi. Tapi bila masuk bab body of my presentation mula la lecture aku tuu bambuu aku. Aku jawab juga tapi as a student biasanya opinion kita dia tak dengar. Dia nak ikut dia je. Let say, aku cakap sesuatu keadaan yang memang 100% ikut apa yang ada dalam buku. All my friends also agreed. Tapi boleh2 dia cakap tak betul. Bla,bla.. banyak la dia cakap. Bila dia cakap mcm tuu memang menimbulkan kekeliruan kami. Tak tau nak ikut mana satu, very confused! Lepas tu dia tak nak dengar da d next content of my slide. Balik2 dia cakap next, next...aku fed up betul! Angin satu badan tapi aku sabar je laaa... Lepas tu, semua kawan2 aku yang lain pun kena bambuu..That moment i feel relieved, at least bukan aku sorang ja yang kena! Tapi the way she talk memang sangat irritated and semua orang rasa geram. After all, she asked us to re-do our assignment. Bengang!  

Kebengangan aku sampai terbawa2 kat rumah. Sampai2 ja terus aku bersihkan rumah. Sepanjang bersihkan rumah tuu, i keep thinking the way she interrupted me sampai aku tak sedar rumah berkilat bersih. Dulu2 bukan aku yang bersihkan bathroom. Biasanya husband yg buat while aku mengemas, mengelap, menyapu dan mop lantai. Tapi kali ni aku tak sedar aku buat semua! Berkilat toilet and bathroom rumah aku. Habis semua kotoran aku sental. Berguna juga kebengangan aku kali ni. Husband sampai rumah je terus terkejut but in the same time senyum sampai telinga. Sebabnya bukan saja aku bersihkan seluruh rumah tapi iron baju keja sekaligus. Memang ada harapan jadi isteri mithali. Itu pun tunggu aku marah & bengang dulu la.. hahaha

By the way, actually i dont mind cause i realize that what she did is part of learning process. Kalau nak pandai kena terima teguran tu dengan hati yang terbuka. Dari situ pandai2 la kita tapis mana satu yang kita boleh ikut dan tidak. Dan jangan lupa minta opinion or suggestion dari orang lain yang lebih arif. Contoh other lecturer who teaches the same subject. And i did the same thing. Malam tu juga aku re-do and siapkan assignment aku. Akhirnya siap juga. Puas sangat! Thanks God :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.