Sunday 3 November 2013

Underwater World Langkawi

Zasssss, very long time no see! Super busy at maximum level. What to do, as a human being macam ni kalau mo hidup @ cari makan. Bertabah la duhai hati! Anyway, sesibuk mana pun aku bukan jenis suka perap rumah. Pantang ada masa & kewangan yang mengizinkan aku pasti keluar berjalan. Alaaa, tak jauh pun! Dalam negara je @ Langkawi. Spend time for 3D2N only. I've been to many places in Malaysia included rural area in Sarawak but I've totally forgot about Langkawi. Bila kwn2 officemate cakap pasal nie baru aku terfikir. Yessss, i have to go there. Cepat je aku plan & applied cuti! Haaa, ko ada? Hahaha..
Disebabkan masa yang singkat so schedule kitaorang memang padat. Penuh dengan agenda. Nasib baik kitaorang hired car, kalau tak jenuh jg nak cari teksi. Macam aku tak nampak sebuah pun bas mcm rapidkl tu. Ker aku yang tak nampak? Hahaha. 
Aku tak snap picture banyak2. Aku lebih suka cuci mata & berkhayal tgk pemandangan cantik. Kagum! Ambil pic view boleh jer tapi nak ambil pic muka sendiri..alahai, semakin hilang minat! Nanti la cari dulu dslr. Baru la semangat nak tangkap gambar. Hahaha. Btw mari kita layan pic semasa di Underwater World yg sempat aku snap pakai camera & hp aku yg cikai2.. hahaha. 
 Paling berjasa semasa kitaorg kat sini. Best jg drive Myvi ni, nak jer aku tukar Saga aku tu. Oppsss!
Signboard of  Underwater World Langkawi.

 Actually im looking forward to see a big shark tapi yang ni jer ada. Maybe taraf 'baby' lagi kot. Belum membesar sepenuhnya. Nanti aku dtg balik, nak check da cukup besar ke belum. Hoho 

 





 Pelik2 ikan ni aku tengok. Sedap ke kalau kena goreng garing ni? Tengok warna macam cantik.. hahaha

 Nampak lembut tapi sangat bahaya kalau kena sengat.

 Cacing ke ikan ni? Hahaha..
Pembukaan Underwater World Langkawi memang sedikit sebanyak memberi banyak kebaikan baik dari segi ekonomi or meningkatkan pengetahuan kpd pelajar or masyarakat setempat tapi spesis yang dipamerkan belum cukup banyak kalau compare dgn negara Singapore. Harap2 sedikit masa lagi boleh la kita compete dengan mereka pula. Takde yg mustahil kan.. Tapi yang aku tau setakat nie, apa yang aku nampak tak sama dengan apa yang aku nampak di internet :)
*teringin nak pergi ke Underwater World Singapore pula.. Lupa nak masukkan pic penguin tu & dugong tu. Cute je aku tengok.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.