Saturday 16 November 2013

Telaga Tujuh

Macam malas jer, macam busy jer... Orang lain sibuk nak berparody macam cantik jer, macam comel jer.. so, aku pun tak nak ketinggalan jugak. Tapi aku punya versi lain sikit. Versi kebusyan aku sampai terlupa yang aku ni sebenarnya ada blog. Hahaha. Anyway, aku taknak la berparody cantik comel ni sbb aku memang tak cantik pun. Comel jauh sekali! Hahaha.. sikap down to earth yang melampau la pula! Ngehhh..
Ok, kita tinggalkan cerita parody2 ni. Meh, aku bagi korang tengok picture yang aku snap di Telaga Tujuh Langkawi. 


 Perjalanan mendaki bukit yang sungguh memenatkan! Hampir pitam aku menapak tangga batu yang disediakan tu. Dalam hati aku mengomel tak henti2. Napa jauh sangat ni? Mau tak mau aku paksa diri jugak... semangat2! Lebih2 bila pelancong 'warga emas' dari Netherlands begitu cergas menaiki tangga. Tercabar aku! 
 Akhirnya aku sampai jugak! Aku la yang 1st sampai kemudian en. husband & followed by d Netherland's tourist. Yehaaa..lega!

 Kitaorg berempat sibuk mencari 7 telaga yang dikatakan. Yang kitaorg nampak cuma air sungai yang begitu bersih & menyegarkan! Kalau memang takde rezeki nak tgk Telaga 7 tu apa buli buat la. Nak suruh aku 'jungle trekking' tak mungkin. Aku umpama nyawa2 ikan jer dat time. Itu la kalau lack of exercise. Insaf aku! Hukhuk..
Iklan jap.....jgn jeles! Hahaha
Otw turun tu terjumpa la pakcik staff yang keja kat situ. Aku apalagi ambik kesempatan bertanya mana lokasi sebenarnya telaga 7 tu. Dia jawab 'kat sungai tu la. kan ada bulatan2 sebanyak 7? haaaa, tu la telaganya'. Terdiam aku... explain kat husband & geng dr Netherlands tu. Kalau awal2 tau blh jer aku snap pic banyak2. Ni...tapun jer la. Nak naik balik? Sorry...aku tak mampu! huhu
 
Haaaa, ni jer pic yang ada telaga yang dikatakan tu. Itupun separuh jer sebab bukan itu point utama aku snap pic ni. Huhuhu..sandi!
*Fikir 2 kali kalau nak pergi ke sana lagi. Kalau nak pergi jugak, aku mesti buat exercise kaw2 sikit 2,3 minggu sebelum pergi. Hahaha...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.