Wednesday 14 August 2013

Mengidam Chinese Pancake

Sabtu lepas selesai window shopping di IKEA, tetiba aku teringin sangat nak makan chinese pancake. Biasanya kitaorang beli kat Sam You Restaurant di PJ town. So aku ajak la en. husband pergi beli. Aku teringin sangat nak makan ni. So kitaorang pecut ke PJ direct terus ke muka pintu restoran Sam You tu. Tapi hampa, tutup la pula! Okay faham dorang pun nak cuti raya jugak kan.. Tapi aku tak puas hati, aku nak juga! Husband called his sister tanya mana lagi tempat ada jual pancake ni. She said at Subang Parade. Okay kita pecut pula ke sana. Husband masuk mall, aku tunggu dalam kereta jer. Dasar! Lebih kurang half an hour, aku dah menggigil kesejukan da dalam kereta. Aku call tak siap lagi ker? Dia kata all restaurants yang ada jual are closed. Phew kecewa aku!
Aku da start buat muka duck face, aku memang nak sangat makan da ni. Hadooo, kalah2 orang mengidam. Aku kata its okay, lets go back. Dalam fikiran nama pun nafsu tak payah layan la. Wow, aku tetiba jadi so positive ba! Surprisingly, dia suggested nak try 1 last restaurant. Kalau memang takde means we have to give up. Next time. Aku yang memang da pasrah angguk jer la.
So kita pecut lagi near to our house but still in Subang Jaya area. He took half an hour jugak. Finally he came with the white plastic bag. Hmmm, dapat juga akhirnya aku makan walaupun sebenarnya restaurant terbabit belum open business & busy untuk prepared for their big wedding function. Tetiba pulak ada orang mencelah minta masak pancake nie. Agak2 apala alasan yang husband aku bagi ekk sampai dorang buatkan untuk aku? Hahaha
Nie la rupa chinese pancake tu. Memang sedap.. kalah2 Mcd. Opps!
Restoran yang menyelamatkan aku hari tu. Thanks bebanyak la yer..
*Chinese pancake nie macam2 bentuk & recipe, so aku tak tau mana satu nak pakai kalau nak buat pancake seperti ini. Kang aku buat jadi lain pulak. Aku nie bukannya terror sangat masuk dapur. Hahaha 


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.